Sous la direction de Catherine Depretto
Introduction – L’étude de Dostoïevski : une mise en perspective
-
Réception, fictions narratives, intertextualité
The Imaginary Lives of Fyodor Dostoevsky: Global Destinies of a Biographical Legend
An “Adolescent” Reading by Claude Simon. How to “Remake The Adolescent by Dostoevsky”
-
Retour sur l’histoire
“Dostoevsky’s Painting”. Works by Leonid Grossman on Dostoevsky in the Context of Artistic Sciences at GAXN
“Our Dostoevsky”: from Appropriation to Self-destruction
-
Prismes critiques
Dostoevsky, Bakhtin and the Fantastic (Notes on The Double)
George Steiner’s Dostoevsky Between New Critics and “The Old Criticism”
Draft as Inner Speech: sources of Dostoevsky’s Mythopoetic Thought
-
Autour des Démons
Trends in the Literary Criticism of the Novel Demons in the Last Thirty Years
Dostoevsky’s Demons: Political Chronicles or Personal Memoirs?
Engineer Kirillov (Dostoevsky, Demons) as a Hegelian Nihilist in Alexandre Kojève and Albert Camus
-
Chronique : comptes rendus
Études de linguistique slave : mélanges offerts à Robert Roudet, Olga Artyushkina, Vladimir Beliakov, Natalia Bernitskaïa et Tatiana Bottineau (dir.), Toulouse, 2020, par Christelle Kapps
Zorin Andrej, Жизнь Льва Толстого: опыт прочтения, Moskva, 2020, par Guilhem Pousson
Niqueux Michel, Dictionnaire Dostoïevski, Paris, 2021, par Dimitri Tokarev
La littérature de jeunesse russe et soviétique : poétique, auteur, genres et personnages (XIXe-XXe siècles), textes recueillis par Dorena Caroli et Anne Maître, Macerata, 2018, par Juliette Milbach
Reinach Salomon, Correspondance 1888-1932. Un polygraphe sous le signe d’Amalthée, Boris Czerny (ed.), Paris, 2020, par Michel Niqueux
Filimonov Dimitri, Raconter la France aux Soviétiques. Une histoire du journalisme international en URSS entre 1946 et 1958, Paris, 2021, par Andreï Kozovoï
Soljénitsyne et la France. Une œuvre et un message toujours vivants, Georges Nivat (dir.), Paris, 2021, par Caroline Bérenger
Saignes Anna, la Pensée politique de l’anti-utopie, Paris, 2021, par Maria Delaperrière